tisdag 30 maj 2017

Ups and downs

Har varit borta från bloggen ett tag och det har inte varit min mening men jag har inte bara varit borta härifrån utan allmänt också. Jag har inte riktigt varit mig själv på sistone men allt har sin förklaring. Två veckor innan jag och familjen åkte till Mallorca påbörjade jag en ny medicinering med stämningsupphöjande på grund utav min bipoläritet. Jag skulle testa tabletterna i sex veckor och därefter gå på hälsokontroll för att se om jag skulle fortsätta. Jag har mått super förräns två veckor tillbaka då jag kände hur en trötthet har kommit smygandes och jag kan sova hur mycket som helst och fortfarande vara trött, har svåra problem med minnet och har problem med att formulera mig när jag pratar, har tappat hår och måste seriöst klippa håret nästa vecka, har gått ner i vikt och har knappt någon aptit, och sist men inte minst den ångesten som slog till i helgen! En ångest som fick mig att se svart... längesen jag inte såg ljuset i tunneln. Bara på några dagar så förändrades hela min situation. Jag ville dö, tröttheten tog över mig och jag kände att jag bara ville sova i all evighet och aldrig vakna. Så mamma åkte in med mig till psyk jouren igår kväll där jag fick hjälp. Vi har tagit beslutet att jag ska sluta ta tabletterna för  det är ju såklart dom som får mig att må så här. Läkaren vill prova något nytt men jag har sagt nej. Jag är så trött på att leka försökskanin nu. ENOUGH! Jag har inte tid med det här! Det enda jag ska fortsätta med är mina vanliga antidepressiva och det får räcka. Det här har verkligen skrämt skiten ur mig då jag inte minns senast jag mådde så här pass dåligt att jag inte ens ville leva längre... men jag är tillbaka! krävs mer än så för att  få mig att vilja ge upp kan jag säga! Men ni måste erkänna att jag ser lite för jävlig ut just nu?! Hahaha! wow! Men vänta bara! Ge mig en vecka så ska jag lägga upp en bild då jag klippt mig och fått lite mer energi! Stay tuned ;)

Inga kommentarer: