lördag 8 april 2017

Mitt Sverige

Brukar vanligtvis inte skriva om nyheter eller politik i min blogg men idag skriver jag om gårdagens händelse i Stockholm då jag aldrig varit så orolig över mina närmsta. Jag vet inte om ni läst nyheterna men det var ett terrordåd mitt i centrala Stockholm där fyra personer dog och femton skadats. Så fort jag fick veta vilken gata detta hänt så fick jag en klump i magen då Angi jobbar rätt så nära. Jag ringde henne och hon svarade inte. Jag smsade och fick inget svar. Jag tror inte ni förstår ångesten och paniken jag hade! Tänk om hon hade haft rast och strosat runt? Ringde Tammi om hon hade pratat med henne nyligen och det hade hon inte så jag fortsatte att försöka kontakta henne men nätverket var belastat då många försökte kontakta varandra. Var så himla nära till gråt tills jag fick svar. Hon mådde bra och var inne på fiket där Hon jobbar. Hon blev dock tvungen att gå hem då tunnelbanan avstängts och vissa bussar. Herregud säger jag bara! Sara jobbar väldigt nära händelsen hon med så hon fick sova över på hotellet där hon jobbar på. Mina tjejer! Vet inte vad jag hade gjort om något hänt dom! Gick runt med denna klump i magen resten utav dagen och bara tänkte på att vi inte längre är säkra någonstans. Så hemskt att just detta underbara land som Sverige ska drabbas! Ett land med så mycket möjligheter och ett land för alla! Ett land precis som alla andra där det kan finnas lite mörker men där kärleken florerar som mest! Mitt underbara land! Jag hoppas på gud att detta händelse inte gör att vi blir rädda utan att vi bara blir starkare tillsammans!

Inga kommentarer: